Villkor Och Bestämmelser

Artikel 1 - Definitioner
I dessa allmänna villkor gäller följande definitioner:

Avkylningsperiod: den period under vilken konsumenten kan utöva sin ångerrätt;

Konsument: den fysiska person som inte agerar i utövandet av ett yrke eller kommersiell verksamhet som ingår ett distansavtal med entreprenören;

Dag: kalenderdag;

Transaktion med varaktighet: ett distansavtal för en serie produkter och/eller tjänster för vilka skyldigheten att leverera och/eller köpa är spridd över tiden;

Varaktigt datamedium: varje medel som gör det möjligt för konsumenten eller näringsidkaren att lagra information som riktas personligen till honom på ett sätt som möjliggör framtida konsultation och oförändrad reproduktion av den lagrade informationen.

Ångerrätt: möjlighet för konsumenten att frånträda distansavtalet under ångerfristen;

Entreprenör: den fysiska eller juridiska person som erbjuder produkter och/eller tjänster till konsumenter på distans;

Distansavtal: ett avtal där, som en del av ett system som organiseras av entreprenören för distansförsäljning av produkter och/eller tjänster, fram till och med ingåendet av avtalet, exklusiv användning görs av ett eller flera medel för distanskommunikation;

Tekniker för distanskommunikation: medel som kan användas för att ingå ett avtal utan att konsumenten och entreprenören befinner sig i samma rum samtidigt.

Allmänna villkor: entreprenörens nuvarande allmänna villkor.

Artikel 2 - Uppdragstagarens identitet

Vendify Commerce 
Nimrodstraat 13
5042 WX Tilburg
Norra Brabant, Nederländerna
E-post: info@decarba.se
Telefonnummer: +31 85 004 1574

Artikel 3 - Tillämplighet

Dessa allmänna villkor gäller för alla erbjudanden som görs av entreprenören och för alla distansavtal och beställningar som ingås mellan entreprenören och konsumenten.

Innan distansavtalet ingås ska texten till dessa allmänna villkor göras tillgänglig för konsumenten. Om detta inte är rimligt möjligt kommer det innan distansavtalet ingås att anges att

att de allmänna villkoren kan konsulteras i entreprenörens lokaler och att de kommer att skickas till konsumenten kostnadsfritt så snart som möjligt på begäran.

Om distansavtalet ingås på elektronisk väg får, utan hinder av föregående stycke och innan distansavtalet ingås, texten till dessa allmänna villkor göras tillgänglig för konsumenten på elektronisk väg på ett sådant sätt att den lätt kan lagras av konsumenten på ett varaktigt datamedium. Om detta inte är rimligt möjligt skall det, innan distansavtalet ingås, anges var de allmänna villkoren kan konsulteras elektroniskt och att de kommer att skickas kostnadsfritt med elektroniska medel eller på annat sätt på konsumentens begäran.

Om särskilda produkt- eller tjänstevillkor gäller utöver dessa allmänna villkor, ska andra och tredje styckena gälla i tillämpliga delar och konsumenten får vid motstridiga allmänna villkor alltid åberopa den bestämmelse som är mest förmånlig för honom.

Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor vid någon tidpunkt är helt eller delvis ogiltiga eller har upphävts, ska avtalet och dessa allmänna villkor i övrigt fortsätta att gälla och bestämmelsen i fråga ska utan dröjsmål, genom ömsesidig överenskommelse, ersättas av en bestämmelse som så nära som möjligt motsvarar innehållet i den ursprungliga bestämmelsen.

Situationer som inte omfattas av dessa allmänna villkor ska bedömas "i andan" av dessa allmänna villkor.

Osäkerhet om tolkningen av eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra allmänna villkor ska tolkas "i andan" av dessa allmänna villkor.

Artikel 4 - Erbjudandet

Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller är föremål för villkor måste detta uttryckligen anges i erbjudandet.

Offerten är inte bindande. Uppdragstagaren har rätt att ändra och anpassa erbjudandet.

Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att konsumenten ska kunna bedöma erbjudandet korrekt. Om entreprenören använder bilder måste dessa korrekt representera de produkter och / eller tjänster som erbjuds. Uppenbara fel i erbjudandet är inte bindande för entreprenören.

Alla bilder, specifikationer och uppgifter i erbjudandet är vägledande och kan inte utgöra skäl för ersättning eller uppsägning av avtalet.

De bilder som medföljer produkterna är en trogen återgivning av de produkter som erbjuds. Operatören kan inte garantera att de färger som visas exakt motsvarar de faktiska färgerna på produkterna.

Varje erbjudande innehåller sådan information att det är tydligt för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är förknippade med accept av erbjudandet. Detta gäller i synnerhet

Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller är föremål för villkor måste detta uttryckligen anges i erbjudandet.

Offerten är inte bindande. Uppdragstagaren har rätt att ändra och anpassa erbjudandet.

Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att konsumenten ska kunna bedöma erbjudandet korrekt. Om entreprenören använder bilder måste dessa korrekt representera de produkter och / eller tjänster som erbjuds. Uppenbara fel i erbjudandet är inte bindande för entreprenören.

Alla bilder, specifikationer och uppgifter i erbjudandet är vägledande och kan inte utgöra skäl för ersättning eller uppsägning av avtalet.

De bilder som medföljer produkterna är en trogen återgivning av de produkter som erbjuds. Operatören kan inte garantera att de färger som visas exakt motsvarar de faktiska färgerna på produkterna.

Varje erbjudande innehåller sådan information att det är tydligt för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är förknippade med accept av erbjudandet. Detta gäller i synnerhet

Om avtalet arkiveras efter det att det ingåtts och, om så är fallet, hur konsumenten kan få tillgång till det;

På vilket sätt konsumenten, innan avtalet ingås, kan kontrollera och i förekommande fall korrigera de uppgifter som han har lämnat i samband med avtalet;

De andra språk än nederländska på vilka avtalet kan ingås;

De uppförandekoder som näringsidkaren omfattas av och det sätt på vilket konsumenten kan ta del av dessa uppförandekoder på elektronisk väg.

Distansavtalets minimilängd när det gäller en transaktion med varaktighet. Valfritt: tillgängliga storlekar, färger, typ av material.

Artikel 5 - Avtalet
Om inte annat följer av bestämmelserna i punkt 4 ska avtalet ingås när konsumenten godtar anbudet och uppfyller de angivna villkoren.

Om konsumenten har godtagit anbudet på elektronisk väg ska näringsidkaren omedelbart bekräfta mottagandet av godtagandet av anbudet.

erbjudandet. Så länge mottagandet av denna accept inte har bekräftats av näringsidkaren får konsumenten häva avtalet.

Om avtalet ingås elektroniskt vidtar entreprenören lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda den elektroniska överföringen av data och säkerställer en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt kommer entreprenören att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder.

Entreprenören kan - inom gränserna för den rättsliga ramen - fråga om konsumentens förmåga att fullgöra sina betalningsförpliktelser, liksom om alla fakta och faktorer som är viktiga för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om entreprenören på grundval av denna undersökning har goda skäl att inte ingå avtalet, har han rätt att vägra en beställning eller begäran eller att bifoga särskilda villkor för dess genomförande och ange skälen för sitt beslut.

Entreprenören ska bifoga följande information till den produkt eller tjänst som levereras till konsumenten, skriftligen eller på ett sådant sätt att konsumenten kan behålla den på ett tillgängligt sätt på ett varaktigt datamedium:

  1. Besöksadress till näringsidkarens driftställe dit konsumenten kan vända sig med sina klagomål;

  2. Villkoren och förfarandena för konsumentens utövande av ångerrätten, eller ett tydligt uttalande om att ångerrätten inte gäller;

  3. Information om garantier och kundservice;

  4. de uppgifter som avses i artikel 4.3 i dessa villkor, såvida inte entreprenören redan har lämnat dessa uppgifter till konsumenten före årets slut.

    entreprenören har inte redan tillhandahållit dessa uppgifter till konsumenten innan avtalet fullgörs

    fullgörande av avtalet;

  5. villkoren för uppsägning av avtalet om dess varaktighet

    överstiger ett år eller är tillsvidare.

Vid en varaktighetstransaktion gäller bestämmelsen i föregående stycke endast för den första leveransen.

Varje avtal ingås under det suspensiva villkoret att de berörda produkterna finns tillgängliga i tillräcklig omfattning.

Artikel 6 - Ångerrätt

Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att säga upp avtalet utan att ange skäl under en period av 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter det att konsumenten eller en av konsumenten i förväg utsedd representant har tagit emot produkten och meddelat detta till entreprenören.

Under avkylningsperioden skall konsumenten hantera produkten och dess förpackning med försiktighet. Han får endast packa upp eller använda produkten i den utsträckning som är nödvändig för att avgöra om han vill behålla den. Om han utövar sin ångerrätt ska han återlämna produkten till näringsidkaren tillsammans med alla medföljande tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i sitt ursprungliga skick och förpackning, i enlighet med de rimliga och tydliga instruktioner som näringsidkaren har lämnat.

Om konsumenten vill utöva sin ångerrätt måste han eller hon informera näringsidkaren inom 14 dagar efter att ha mottagit produkten. Konsumenten måste meddela detta skriftligen eller via e-post. När konsumenten har meddelat att han eller hon vill utöva sin ångerrätt måste han eller hon returnera produkten inom 14 dagar. Konsumenten måste bevisa att de levererade varorna returnerades i tid, till exempel med hjälp av ett avsändningsbevis.

Om konsumenten inte har uttryckt sin avsikt att använda sin ångerrätt eller inte har returnerat produkten till entreprenören efter utgången av de perioder som nämns i punkterna 2 och 3, är köpet ett faktum.

Artikel 7 - Kostnader i händelse av frånträde

Om konsumenten utövar sin ångerrätt ska denne stå för kostnaden för att returnera produkterna.

Om konsumenten har betalat ett belopp ska näringsidkaren återbetala det så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från det att ångerrätten utövades. Återbetalningen förutsätter att produkten redan har mottagits av näringsidkaren eller att avgörande bevis för att produkten har returnerats kan uppvisas.

Artikel 8 - Uteslutande av ångerrätt

Näringsidkaren får utesluta konsumentens ångerrätt för de produkter som beskrivs i punkterna 2 och 3. Uteslutandet av ångerrätten ska endast gälla om näringsidkaren tydligt har angett detta i erbjudandet, åtminstone i god tid innan avtalet ingås.

Uteslutandet av ångerrätten är endast möjligt för produkter :

  1. utförs av entreprenören i enlighet med kundens specifikationer;qui sont clairement de nature personnelle ;

  2. som på grund av sin natur inte kan återlämnas;

  3. som kan skadas eller åldras snabbt;

  4. vars pris är föremål för fluktuationer på den finansiella marknaden där den handlas.

    entreprenören har inget inflytande ;

  5. för enskilda tidningar och tidskrifter;

  6. för ljud- och bildupptagningar och datorprogram vars förseglingar har brutits av konsumenten.

    Förseglingarna har brutits.

  7. för hygienprodukter vars sigill har brutits av konsumenten

    bruten.

Uteslutande av ångerrätt är endast möjligt för tjänster:

  1. om logi, transport, catering eller fritidsaktiviteter som skall utföras ett visst datum eller under en viss period ;

  2. vars leverans har påbörjats med konsumentens uttryckliga samtycke innan ångerfristen har löpt ut ;

  3. Om vadhållning och lotterier.

Artikel 9 - Priset

Under den giltighetsperiod som anges i erbjudandet kommer priserna på de produkter och/eller tjänster som erbjuds inte att höjas, med undantag för prisändringar på grund av ändringar i momssatser.

I motsats till vad som sägs i föregående stycke får uppdragstagaren erbjuda produkter eller tjänster vars priser är föremål för fluktuationer på finansmarknaden utanför uppdragstagarens kontroll, med rörliga priser. Denna koppling till fluktuationer och det faktum att de angivna priserna är vägledande priser måste nämnas i erbjudandet.

Prishöjningar inom 3 månader efter det att avtalet ingåtts är endast tillåtna om de följer av föreskrifter eller lagbestämmelser.

Prishöjningar från och med 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om uppdragstagaren har angett detta och :

  1. de följer av förordningar eller rättsliga bestämmelser, eller

  2. konsumenten har rätt att häva avtalet med verkan från och med

    den dag då prishöjningen träder i kraft.

Enligt artikel 5.1 i 1968 års lag om omsättningsskatt är platsen för leverans det land där transporten påbörjas. I detta fall sker leveransen utanför EU. Därefter kommer post- eller kurirföretaget att ta ut importmoms eller tullavgifter från kunden. Följaktligen kommer ingen moms att debiteras av entreprenören.

Alla priser är med reservation för tryckfel. Vi tar inget ansvar för följderna av tryck- och sättfel. I händelse av tryckfel är uppdragstagaren inte skyldig att leverera produkten till det felaktiga priset.

Särskilda extra kostnader för tullklarering och/eller importtullar ingår inte i priset och skall bäras av kunden.

Artikel 10 - Överensstämmelse och garanti
Näringsidkaren garanterar att produkterna och/eller tjänsterna överensstämmer med avtalet, de specifikationer som anges i anbudet, de rimliga kraven på sundhet och/eller användbarhet samt de lagar och/eller andra författningar som gäller vid tidpunkten för avtalets ingående. Om så avtalats garanterar näringsidkaren också att produkten är lämplig för annat än normal användning.

En garanti som ges av näringsidkaren, tillverkaren eller importören ska inte påverka några juridiska rättigheter eller anspråk som konsumenten kan ha gentemot näringsidkaren enligt avtalet.

Eventuell defekt eller felaktigt levererad produkt måste skriftligen rapporteras till entreprenören inom 14 dagar efter leveransen. Produkten skall returneras i originalförpackning och i nyskick.

Entreprenörens garantitid är densamma som fabrikens garantitid. Leverantören är dock aldrig ansvarig för produkternas slutliga lämplighet för varje enskild tillämpning av användaren.

produkternas slutliga lämplighet för varje enskild tillämpning av konsumenten, eller råd om användning eller tillämpning av produkterna.

Garantin gäller inte om:

Konsumenten själv har reparerat och/eller modifierat de levererade produkterna eller låtit tredje part reparera och/eller modifiera dem;

De levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller har behandlats vårdslöst eller i strid med entreprenörens instruktioner och/eller förpackningen;

Felet är helt eller delvis ett resultat av en förordning som regeringen har fastställt eller kommer att fastställa om arten eller kvaliteten på de material som används.

Artikel 11 - Leverans och fullgörande
Företaget kommer att vidta största möjliga omsorg vid mottagande och utförande av produktbeställningar.

Leveransplatsen är den adress som konsumenten har meddelat företaget.

I enlighet med bestämmelserna i artikel 4 i dessa allmänna villkor kommer företaget att utföra accepterade beställningar omedelbart, men senast inom 30 dagar, såvida inte konsumenten har kommit överens om en längre leveransperiod. Om leveransen försenas eller om en beställning inte kan uppfyllas eller endast kan uppfyllas delvis, kommer konsumenten att informeras senast 30 dagar efter det att beställningen har gjorts. I detta fall har konsumenten rätt att häva avtalet utan kostnad och att kräva eventuella skadestånd.

Vid hävning enligt föregående stycke ska entreprenören snarast möjligt, dock senast inom 14 dagar efter hävningen, återbetala det belopp som konsumenten har betalat.

Om leveransen av en beställd produkt visar sig vara omöjlig, kommer uppdragstagaren att sträva efter att leverera en ersättningsvara. Senast vid leveranstillfället skall det klart och tydligt framgå att en ersättningsvara levereras. Ångerrätten kan inte uteslutas för ersättningsvaror. Kostnaderna för att returnera varorna ska bäras av entreprenören.

Risken för skada på och/eller förlust av produkterna skall bäras av entreprenören fram till tidpunkten för leverans till konsumenten eller till en representant som utsetts i förväg och uppmärksammats av entreprenören, såvida inte annat uttryckligen överenskommits.

Artikel 12 - Tidsbestämda transaktioner: varaktighet, uppsägning och förnyelse

Avbokning

Konsumenter får när som helst säga upp ett tillsvidareavtal om regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, förutsatt att de tillämpliga uppsägningsreglerna följs och att uppsägningstiden inte överstiger en månad.

Ett tillsvidareavtal om regelbunden leverans av varor (inklusive el) eller tjänster får sägas upp när som helst, förutsatt att de överenskomna uppsägningsreglerna följs och att uppsägningstiden inte överstiger en månad.

Konsumenten får säga upp ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster när som helst i slutet av den tidsbegränsade perioden, i enlighet med tillämpliga uppsägningsregler och med en uppsägningstid som inte överstiger en månad.

Konsumenten får säga upp de avtal som avses i föregående stycken:

säga upp dem när som helst och inte vara begränsad till att säga upp dem vid en viss tidpunkt eller inom en viss period ;

åtminstone säga upp dem på samma sätt som de ingicks av honom;

alltid sägas upp med samma uppsägningstid som den som fastställts av uppdragstagaren.

Förnyelse
Ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans av varor (inklusive el) eller tjänster får inte automatiskt förlängas eller förnyas för en bestämd tid.

Utan hinder av föregående stycke får ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans av dags- eller veckotidningar och tidskrifter förnyas underförstått för en bestämd period som inte överstiger tre månader, om konsumenten kan säga upp det förnyade avtalet mot slutet av förnyelseperioden med en uppsägningstid som inte överstiger en månad.

Ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans av varor eller tjänster får förlängas genom tyst medgivande på obestämd tid endast om konsumenten när som helst kan säga upp avtalet med en månads varsel, och med tre månaders varsel om det gäller ett avtal om regelbunden leverans av dags- eller veckotidningar eller tidskrifter mindre än en gång per månad.

Ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans av dags- eller veckotidningar och tidskrifter i bekantningssyfte (prov- eller introduktionsabonnemang) anses vara ett tidsbegränsat avtal.
Prov- eller introduktionsprenumerationen förnyas inte tyst och upphör automatiskt i slutet av prov- eller introduktionsperioden.

Kontraktets löptid

Om ett avtal har en löptid på mer än ett år, får konsumenten efter ett år säga upp avtalet när som helst med högst en månads uppsägningstid, om det inte är rimligt och skäligt att säga upp avtalet före utgången av den avtalade löptiden.

Artikel 13 - Betalning

Om inte annat avtalats skall konsumentens fordran betalas inom 7 arbetsdagar efter det att den ångerfrist har löpt ut

som avses i artikel 6.1. När det gäller avtal om tillhandahållande av en tjänst skall denna tidsfrist börja löpa när konsumenten har fått bekräftelse på avtalet.

Konsumenten är skyldig att omedelbart underrätta uppdragstagaren om eventuella felaktigheter i de betalningsuppgifter som lämnats eller angetts.

Om konsumenten inte betalar har uppdragstagaren rätt att, med förbehåll för rättsliga begränsningar, debitera de rimliga kostnader som meddelats konsumenten i förväg.

Artikel 14 - Klagomålsförfarande

Klagomål som rör fullgörandet av avtalet måste lämnas till entreprenören inom 7 dagar, med en fullständig och tydlig beskrivning, efter det att konsumenten har upptäckt bristerna.

Klagomål som lämnas till entreprenören kommer att besvaras inom 14 dagar från mottagandet. Om ett klagomål kräver en längre förutsebar behandlingstid, kommer entreprenören att svara inom 14-dagarsperioden med ett meddelande om mottagande och en indikation om när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.

Om klagomålet inte kan lösas genom ömsesidig överenskommelse uppstår en tvist som kan hänskjutas till tvistlösningsförfarandet.

Ett klagomål upphäver inte entreprenörens skyldigheter, såvida inte entreprenören skriftligen anger något annat.

Om uppdragstagaren anser att ett klagomål är berättigat kommer uppdragstagaren, efter eget gottfinnande, att ersätta eller reparera de levererade produkterna kostnadsfritt.

Artikel 15 - Tvister

För avtal mellan entreprenören och konsumenten som dessa allmänna villkor avser gäller endast fransk lag. Även om konsumenten är bosatt utomlands.